Търсене в този блог

четвъртък, 17 август 2023 г.

СЛАДКО ОТ СМОКИНИ

 Смокинята е един от любимите ми плодове!Обаче аз май не познавам такива,които да не са в графа "любими"...☺Както и да е!Обичам я току-що откъсната от дървото,но за зимата не познавам много начини да я съхраня,освен във вид на сладко или чрез изсушаване.Та за сладкото да разкажа.Рецептата я знам от майка ми.Лесна е и не е много трудоемка.Знам и други рецепти,за които трябва да отделим много време и труд.Но времето все не достига,така,че аз си ползвам тази рецепта.И в къщи я одобряват!Това ми е достатъчно.☺













НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ:

- 4 кг смокини /средно големи и да не са презрели/

- 2 кг захар

- 1 ч.ч. вода

- сока от 2 лимона


НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:


Смокините се почистват от дръжките.Измиват се и се посипват със захарта и сока от лимоните.Престояват една нощ в хладилника.На следващия ден те са пуснали малко сок.Прехвърляме ги в тенджерата,в която ще ги варим.С водата обираме останалата захар и изсипваме при смокините.Варим, докато капка от сладкото,пусната в студена вода остава почти цяла.От време на време обираме с решетъчна лъжица появилата се пяна.След като преценим,че сладкото е готово го пълним в бурканчета,които предварително сме измили и подсушили.Затваряме плътно капачката и обръщаме.Не го стерилизирам,защото от горещината капачката прилепва плътно.Завиваме бурканчетата готово сладко с плътна кърпа до пълното им изстиване.

Няма коментари:

Публикуване на коментар